Urmatorul eveniment:
EUROPAN – Industria de panificatie la raft - RIN Grand Hotel, Bucuresti - 11 Iunie, 2019
CARNEXPO 2019 - See the future - Romexpo, Bucuresti - 30 Octombrie 2019 - 03 Noiembrie 2019

SIIC 2019: Constantin Anastasescu, CIA Aboliv: Avem un canal HoReCa fără o identitate

Tocmai piața este problema. Situația la raft nu este nici pe departe una optimistă. Constantin Anastasescu,
directorul de vânzări al CIA ABOLIV, a făcut o radiografie a oportunităților de business din comerțul
tradițional. „Tradițional trade prezintă acum o rată negativă, în sensul că numărul unităților care apar, care
expansionează, este mai mic decât afacerile care se închid. Avem un canal HoReCa în formare și cu
oportunități de business încă extrem de limitate. Deci un canal HoReCa fără o identitate, este în formare
și de asta și oportunitățile în ceea ce ne privește pe noi, procesatorii, sunt extrem de limitate. Nu ne putem
compara cu țări ca Spania, Germania, Italia. Iată de ce în acest moment modern trade rămâne în
continuare singura oportunitate viabilă de dezvoltare a procesatorilor prin asigurarea unor volume
ridicate, inclusiv prin alocarea fondurilor necesare expansiunii cu corespondent direct în creșterea cifrei
comune de afacerii, ceea ce compensează în mare parte faptul că spațiul de expunere alocat se află într-un
continuu proces de restrângere, de redimensionare, în special în favoarea produselor lactate”, susține
Anastasescu.

El a amintit și faptul că majoritatea procesatorilor se plâng de relația lor paternerial-comercială cu marii
retaileri, relație pe care aceștia o consideră una incorectă. Mai mult, aceștia sunt nemulțumiți că așa-zisul
win-win este puternic debalansat și că negocierile se poartă de pe poziții de forță. „Prin negocieri corecte
purtate de specialiști se poate ajunge la condiții de colaborare cu modern trade reciproc avantajoase, ceea
ce îți permite și o dezvoltare corectă, poate nu în ritmul pe care tu îl dorești businessului tău. Nu ne obligă
nimeni să lucrăm cu modern trade. Dar dacă totuși lucrăm cu marii retaileri, trebuie să le respectăm
principiile pe care aceștia le au când îți pun la dispoziție această facilitate de business”, mai spune
Anastasescu.

El susține că pentru a îmbunătăți relațiile cu modern trade trebuie apelat la specialiști, care să cunoască ce
înseamnă această piață și care să aibă răbdarea și înțelepciunea necesară că, prin negocieri continue și
constante, să ajungă la un rezultat optim. „Că ne place, că nu ne place este singurul canal care a rămas în
acest moment viabil ca să ne dezvoltăm businessul în continuare”, a conchis directorul de vânzări CIA
Aboliv.