Urmatorul eveniment:
EUROPAN – Industria de panificatie la raft - RIN Grand Hotel, Bucuresti - 11 Iunie, 2019
CARNEXPO 2019 - See the future - Romexpo, Bucuresti - 30 Octombrie 2019 - 03 Noiembrie 2019

Tehnologii revoluționare menite să crească eficiența producției – INDAGRA FOOD 2018

INDAGRA FOOD 2018 a fost spațiul excelent pentru ca producătorii sau distribuitorii de utilaje să expună soluții de ultimă generație, tehnologii revoluționare, linii de ambalare ecofriendly și linii care cresc eficiența în procesul de producție si de distribuție. Mai mulți producători de utilaje pentru industria alimentară au anunțat faptul că au vândut, pe durata târgului, echipamente, mașini și instalații în valoare de peste 15 milioane de euro.

Baroncini Est a semnat contracte pentru două noi abatoare mari

Anul acesta, Baroncini Est a promovat la INDAGRA linii de abatorizare modulare și tradiționale, dar  a propus și două noutăți. “Prima o reprezintă un sistem brevetat de epurare a apei din abator. Particularitatea acestei noi stații de epurare este că, după o epurare complet biologică, se aplică o nouă treaptă MBR care elimină orice încărcare bacteriană sau virală, astfel că apa obținută se poate refolosi ca apă tehnologică (de exemplu pentru spălare). A doua noutate este reprezentată de noul sistem de protecții. După 15 ani de prezentare în România a sistemelor de protecții din tehnopolimer, am modificat linia produselor, am introdus un nou model de barieră și un nou sistem de ancorare brevetat, care garantează siguranța pardoselii”, a declarat Gabriele Utignani, manager general Baroncini Est.

Obiectivele au fost îndeplinite complet, susține reprezentantul Baroncini. Nu mai puțin de 67 de potențiali clienți s-au arătat interesați de serviciile unuia dintre cele mai importante businessuri în domeniul proiectării și furnizării de echipamente pentru abatoare. “În 2019 sunt multe proiecte noi în derulare. Am semnat contracte pentru două abatoare mari în România: primul, de 250 bovine pe zi și 2.000 ovine pe zi, si al doilea, de 1.000 de porcine pe zi. Avem ca obiectiv implementarea unei rețele de distribuitori pentru fiecare județ din România, pentru a putea fi mai aproape de clienți cu ofertele produselor noastre”, a mai spus Gabriele Utignani, care a vorbit și despre tendința în domeniul abatorizării de a se merge spre mărirea capacității de lucru.

Imark a făcut senzație cu robotul colaborativ

Pe parcursul celor 5 zile de expoziție Indagra Food, Imark Sistem a oferit demonstrații live și un adevărat spectacol tehnologic. “Au fost prezentate cele mai noi soluții de ambalare primară, secundară și terțiară, marcare și etichetare, dozare, umplere, inspecție, detecție și cântărire pentru industria alimentară și a băuturilor. De asemenea, noutățile expuse în acestă ediție au fost echipamentele de clipsat, acestea acoperă necesitățile celor mai multe tipuri de procese de producție din domeniul alimentar, ce folosesc membrane sau ambalaje din toate materialele uzuale. Sistemele semi-automate de închidere a cutiilor cu bandă adezivă, o altă noutate, sunt asocierea perfectă între un preț competitiv, cu o foarte bună performanță și eficiență”, susține Romică Țurleanu, directorul general Imark.

Una dintre noutățile prezentate la stand a fost un robot colaborativ, utilizat in peste 23.000 medii de producție în fiecare zi, care poate manipula cu precizie produsele ce urmează să fie ambalate. Prin utilizarea acestuia se realizează importante economii, din toate punctele de vedere, mai ales că este vorba despre faptul că o activitate repetitivă este preluată de acest echipament de mare precizie. “Acesta poate

fi programat să lucreze împreună cu operatorii umani. Roboții colaborativi (coboţii) ajută la reducerea decalajelor privind competenţele în operaţiunile de fabricaţie începând cu întreprinderile mici şi mijlocii până la marile companii multinaţionale”, a mai declarat Romică Țurleanu.

Pentru 2019, Imark vizează extinderea pe noi piețe precum Bulgaria și Ungaria.

“Consumatorii devin din ce în ce mai exigenți în ceea ce privește calitatea, de aceea noi oferim soluții personalizate, servicii de mentenanță și proiectare, toate pliate pe nevoile clientului. Urmărim atât piața internă, cât si cea externă, astfel încât ne deschidem perspectivele pentru a face ca lucrurile să funcționeze mult mai bine”, a mai declarat directorul general Imark.

Premiu de excelență pentru Pentapac de la un lider în tehnologia de ambalare

Directorul general Pentapac, Mihai Tilincă, a fost premiat de către Sealpac International pentru efortul de a retehnologiza și moderniza companiile din industria alimentară din Sud Estul Europei. Titlul de „Partener de Încredere Sealpac” i-a fost înmânat de către Barry Kluin, Area Export Manager, din partea Sealpac International, în cadrul unei ceremonii organizate cu ocazia expoziției Indagra Food 2018.

„Suntem mulțumiți de încrederea acordată de Sealpac în acești 12 ani de parteneriat, iar acum, odată ajunși la un alt nivel, sperăm să obținem performanțe cât mai notabile în activitate, colaborând tot mai strâns cu clienții noștri”, a declarat Mihai Tilincă, director general Pentapac.

„Pentapac a devenit unul dintre partenerii noștri cei mai importanți. Pentru noi, piața din Sud Estul Europei este una importantă, iar piața din România este în continuă creștere de câșiva ani. Anul trecut am înregistrat cele mai bune vânzări în regiune, iar în acest an lucrurile se prezintă și mai promițător”, a declarat Barry Kluin, Area Export Manager Sealpac International.

Cele două companii partenere au expus la Indagra soluția inovativă FlatSkin, un ambalaj creat de Sealpac, ale cărui caracteristici răspund cerințelor de protejare a mediului prin reducerea plasticului folosit în ambalare cu 75%.

HBP Eko contează pe ambalaje ecofriendly

HBP EKO Distribution, furnizor de produse profesionale pentru curățenie și de programe specializate de igienizare, elaborate personalizat, a anuțat lansarea unei game noi de săpunuri, produse ecofriendly. “Hbpeko-fabricadesapun.ro își propune să introducă pe piață în fiecare an inovația în domeniu, studii de piață, concepte ecofriendly. Răspundem pozitiv participării la expoziția din 2019”, a anunțat Monica Popescu, director general HBP EKO.

Darimex Techno și-a îndeplinit toate obiectivele în 2018

La Indagra 2018, Darimex Techno le-a prezentat celor interesați, printre altele, o linie Vemag de porționare și umplere prin coextrudere cu alginat, care elimină folosirea membranelor de orice fel, și un cutter K+G WETTER 360 L cu vacuum.

“Anul 2018 pentru companie a însemnat un an în care obiectivele firmei au fost îndeplinite. Am finalizat negocierile pentru preluarea reprezentanței exclusive în România cu un partener strategic, cel mai important producător de membrane artificiale din lume, firma Viscofan. Pentru 2019 preconizăm deschiderea unui punct de lucru în Cluj, pentru servirea mai bună a clienților din Transilvania și, de asemenea, a altui punct de lucru în București, foarte important pentru dezvoltarea serviciilor logistice și de distribuție a mărfii către clienții din toată țara”, a declarat Sorin Korodi, directorul general Darimex Techno.

MTS mizează pe investițiile în echipamente

Reprezentanții Meat Technic Service spun că se așteaptă în următoarea perioadă la o creștere a investițiilor în utilaje. “Considerăm anul 2018 drept un an bun în care producătorii și-au arătat dorința de dezvoltare a ofertelor lor pentru a satisface mai mult cerințele consumatorilor. În acelaşi sens observăm că se fac investiții în zona de echipamente moderne care oferă posibilitatea de diversificare a produselor și eficientizare a costurilor. Așteptările noastre pentru perioada ce urmează, se referă la creșterea investițiilor producătorilor în utilaje, echipamente de ultimă generație precum și în tehnologiile inovative pe care noi le aducem pe piață. Tendința generală spre care se îndreaptă producătorii este creșterea eficienței în procesul de producție și distribuție. Aceasta poate fi realizată în special prin investiții în utilaje, echipamente și chiar procese tehnologice de ultimă generație, iar compania noastră susține în mod direct această direcție. Piața de utilaje pentru industria cărnii este într-o continuă dezvoltare și adaptare la nevoile clienților – procesatorilor. Specialiștii caută cele mai eficiente soluții din punct de vedere calitativ, cantitativ și economic pentru satisfacerea consumatorilor”, a arătat Cristina Popa, administratorul MTS.

La această ediție a INDAGRA FOOD, furnizorul de echipamente și utilaje pentru industria cărnii a prezentat Injectorul de clasă mijlocie și mare, care “poate satisface nevoile de injectare ale procesatorilor cu capacitate de producție medie și mare”. Modelul HPI 450 este produs de compania Ferdinand Henneken GmbH și este dotat cu registru dublu de ace și conectat la un sistem automat de filtrare a soluției de injectare prin intermediul unui filtru rotativ ce îndepărtează/reține particulele nedorite și evită sedimentarea. De asemenea, ca noutate MTS a mai prezentat şi Liniile complete pentru produse tip convenience (mâncăruri semi și gata preparate), produse de Alco Food Machines GmbH & Co. KG.

Ria Do vrea să investească în personal

Ediția din acest an a fost și pentru reprezentanții Ria Do Trading ocazia de a se reîntâlni cu clienții și colaboratorii mai vechi, dar și de a-și face noi parteneri de afaceri. Interesant la standul furnizorului de echipamente a fost prezentarea inedită. Practic, vizitatorii au putut observa întreaga tehnică necesară într-o fabrică de producție medie, cu toate utilajele și accesoriile necesare unei funcționari corespunzătoare, autorizate.

“Fluxul tehnologic începe de la prezentarea personalului la vestiare de unde, după echiparea în costumele de lucru, vor trece printr-un sistem de dezinfecție care permite accesul în secțiile de producție. Noutatea pe care am prezentat-o la această ediție a fost Mașina de Hamburgeri automată, care poate produce între 2.000 și 4.000 de porții pe oră. Hamburgerii și frigăruile sunt produse care au început să fie solicitate de clienții măcelăriilor”, a explicat Doru Vremeș, directorul general Ria Do Trading.

În 2019, managerul companiei spune că și-a propus să investească în “oameni serioși și bine pregătiți.“

Europlast s-a extins în 2018

Europlast și-a prezentat la Indagra gama de boxpaleti și paleți din plastic, produse indispensabile companiilor din industria alimentară, fabricate de către firma mamă Europlast GmbH Austria. Reprezentanții companiei spun că au rămas cu o impresie bună în urma târgului, reușind pe parcursul celor 5 zile de expoziție să poarte discuții care urmează să se concretizeze în colaborări.

Cât privește anul 2018, se pare că Europlast și-a îndeplinit obiectivele. “A fost un an destul de dificil, dar provcator în același timp. Am trecut granițele țării, reușind să livrăm cu succes produsele noastre și în alte țări din Europa de Est precum Ucraina, Republica Moldova și Bulgaria. Pentru anul 2019 dorim în primul rând să ne consolidăm imaginea, cota de piață, dar și să ne extindem parteneriatele comerciale cu țările din Europa de Est pe care Europlast România le reprezintă, în calitate de parte a firmei Europlast GmbH Austria”, a declarat Marius Ghețe, directorul general Europlast România.

Kralex anunță construirea unei noi fabrici

În ultimul an, Kralex a investit foarte mult în tehnologia de analiză a datelor statistice. “Analizăm trendurile pieței și încercăm să le depistăm înainte de lansarea lor și să intervenim ca un consultant la clienții noștri cu sfaturi utile și mai puțin cu vânzarea direct, cum era în trecut. S-a investit foarte mult în know-how și în îmbunătățirea cunoștințelor tehnologiei românești. Pentru companie, 2018 a fost mai bun decât 2017, suntem pe trendul de creștere, a vânzărilor cu aproximativ 15% și o creștere în adaos tot cu 15%. Pentru 2019, începem construcția unei noi fabrici, în București, la ieșirea spre Constanța. Investiția totală va fi de aproximativ 4 milioane de euro, în două etape. Momentan, testăm liniile de producție în Germania. Vom produce ingrediente pentru industria cărnii, de la mixuri funcționale până la mixuri de gust. Am avut un spațiu închiriat pentru fabrică până acum, ne vom reloca”, ne-a declarat Aleksandar Kostov, managerul Kralex.

Problema cea mai mare cu care se confruntă și cei de la Kralex o reprezintă scăderea personalului disponibil pentru angajare. “Soluția este să aderăm către sisteme noi, modern, care necesită mai puțini oameni dar mai competenți. Dacă ai angajați mai competenți, îi și plătești pe măsură, fiind mai rentabili și asigurând calitate ridicată. Vorbim despre produse de nișă, care conferă și mai mare adaos, care asigură și salarii mai mari”, a mai spus Kostov.

Air Liquide a promovat tehnologia de răcire cu azot lichid

Air Liquide România, producător de gaze și furnizor de tehnologii, servicii și gaze destinate utilizării în industria alimentară, a prezentat, în cadrul târgului Indagra Food, aplicații industriale cu gaze alimentare. “Promovăm ambalarea în atmosferă controlată, partea de criogenare, răcire rapidă și dioxid de carbon. Soluțiile acestea sunt pe piață de mai mult timp, de curând am reușit să ne dezvoltăm portofoliul de clienți pe partea de crustare pentru carnea de porc în special. Westfleisch, Smithfield, Agricover, folosesc tehnologia de răcire cu azot lichid. Sperăm să dezvoltăm mai mult partea de răcire ultra-rapidă folosind gazele alimentare”, ne-a dezvăluit Valentin Iancu, business development F&P Air Liquide.

Aqua D&P a semnat contracte din prima zi de târg

La standul Aqua D&P Technologies s-a lucrat la foc continuu. Reprezentanții firmei au promovat serviciile pe partea de epurare a apei uzate, managementul deșeurilor, incineratoare și partea de biopreparare.

“Ediția de anul acesta a fost extraordinar de bună. Contracte semnate din prima zi, clienți veniți targetat, ceea ce nu s-a întâmplat niciodată până acum. Cred că noua construcție a halei în care se desfășoară târgul este prohibitivă pentru cei nespecializați și mai atractivă pentru vizitatorii profesioniști, hală mai europeană. Am semnat contracte cu clienți pe care i-am ofertat înainte. Se va ajunge la implementare cu 60-70% dintre cei cu care am purtat discuții. Este extrordinar!”, a declarat Paul Chezan, manager de proiect Aqua D&P Technologies.

Reprezentantul companiei spune că va participa și la târgul Carnexpo 2019, considerând prezența la acest eveniment “utilă pentru brand-awareness, pentru consolidarea relațiilor existente”.

Best Austrian Cut a vândut tot ce a expus

Cu toată gama de utilaje necesare pentru o fabrică de prelucrare a cărnii au venit la târg și cei de la Best Austrian Cut. “Pentru tranșare – mașini de depielițat, de doșoricat, banzicuri, fierăstraie, mașina de presat Bader, mașini de feliat carne, de făcut cuburi, iar pe partea de procesare, avem gama Laska, mașini de tocat, cuttere, gama Handtmann, care înseamnă mașini de umplut cu vid, linii de agățare pentru crenvurști sau cârnați, linie de tăiere pentru cârnați proaspeți. Mai avem gama Inotek – microcuttere, mașini de tăiat porții, de declipsat”, ne-a dezvăluit Andor Kalamar, administratorul companiei. Printre noutățile prezentate la stand s-a numărat o linie de agățare pentru membrane naturale, care s-a vândut imediat după deschiderea expoziției.

Printre tendințele observate de reprezentanții Best Austrian Cut se numără automatizarea, care vine să suplinească lipsa forței de muncă. “Fiecare firmă se confruntă cu acest fenomen, iar firmele încearcă să găsească soluții tehnice pentru a automatiza anumite procese din producție, chiar dacă în România nu sunt producători de capacitate foarte mare, cum există de exemplu în China, Brazilia sau SUA. Piața românească este caracterizată prin faptul că fiecare procesator are o gamă foarte mare de produse, nu este specializată pe un produs anume și din această cauză, liniile automate de foarte mare capacitate nu se pot implementa pe piața românească așa cum se întâmplă pe alte piețe. În schimb, și producătorii români și-au dat seama că chiar și procesele mai mici de producție pot fi automatizate și asta poate fi un răspuns pentru criza forței de muncă”, a mai afirmat Andor Kalamar.

Teorema Trading se bazează pe succesul mașinilor interactive

Teorema Trading, furnizor de echipamente și utilaje pentru industria alimentară, a prezentat la Indagra Food soluții de cântărire și etichetare, manuale și automate. “În momentul acesta, cele mai interesante sunt soluțiile de nivel mediu, de 65 pachete pe minut, câtărire, bazate pe sistem Windows, ușor de folosit, intuitive, cu un program în 24 de limbi internaționale, complet automate, din inox, care au doar 4 picioare și sunt ușor de așezat pe o podea instabilă. Mai avem soluții pentru 120 de pachete pe minut, complet automate, din inox, tot cu 4 picioare, compacte, rapide, ușor de folosit, care nu au nevoie de aer comprimat și care acoperă toată gama de câtărire și etichetare necesar[ pe piață. Avem mașini de ambalat verticale și orizontale, în flowpack, care se adresează tuturor produselor granulate”, ne-a spus Cristina Uța, directorul general al Teorema Trading.

Reprezentanții companiei susțin că se caută mașini interactive, inteligente, care să răspundă nevoilor clienților și care să poată programa un mod de mentenanță corect, așa încât clienții să nu piardă bani, timp. “Anul acesta a continuat cu tendința de creștere. Clienții noștri au avut curajul să investească în continuare, produsele au fost din ce în ce mai bine proporționate și ambalate individual, nu au mai fost vracurile de dinainte, ci cantități cât mai mici ambalate, așa încât consumatorii să cumpere cât folosesc, reducând astfel risipa alimentară. Am avut o creștere în vânzări, în cererile de oferte”, a mai declarat Cristina Uța.

Biomax a adus în România o tehnologie revoluționară

Și pentru că trăim într-o lume în care e foarte important să nu irosești nimic, ci să transformi în deșeurile în materie primă, Biomax a prezentat la Indagra Sistemul rapid de digestie termofilă, o tehnologie revoluționară prin care deșeurile organice devin îngrășământ natural în doar 24 de ore. “Toate tehnologiile de pe piață fac acest lucru în minim o lună. Totul se petrece într-o instalație în care controlăm temperatura și este un cocktail de enzime care lucrează la temperaturi mai înalte, în jur de 80 de grade, temperatură la care dispare și virusul pestei porcine africane. Ne adresăm fermelor din România, fiind o problemă mare cu gestionarea dejecțiilor la animale. De asemenea, ne adresăm procesatorilor, care mergeau la Protan până să intre în faliment. Noi procesăm, nu distrugem. Intră în digestor un deșeu și iese un produs vandabil”, ne-a declarat Silviu Duț, director general Biomax.

Compania va inagura în curând o fabrică în apropierea Bucureștiului în care va produce aceste utilaje de capacitate mică – de la 5 kilograme la 5 tone.

Costuri mai mici cu instalațiile de procesare a deșeurilor de la Consultech

Tot echipamente pentru procesarea deșeurilor a promovat la Indagra 2018 si Consultech. “Procesăm resturile din abatoare, apele reziduale din fabricile de procesare a carnii, prin utilajele Flottweg… Resturile se pot transforma în hrană solidă și granulată pentru păstrăv, spre exemplu. Pentru clienții mici și medii care nu își permit astfel de instalații vom merge să procesăm la ei sau le vom procesa la noi. Față de ce plătesc pentru preluarea resturilor de către Protan, prin instalațiile noastre vorbim despre o reducere de 20% pe tonă a costurilor. De asemenea, se alege cu plus valoare, obține un produs”, ne-a declarat Cristian Papaianopol, director de vânzări Consultech.

Pe parcursul celor 5 zile de târg au avut loc conferințe și sesiuni informative sub genericul CENTENARUL PRODUSELOR ROMÂNEȘTI, organizate de Addor Events în parteneriat cu Romexpo, în cadrul cărora au fost dezbătute problemele cu care se confruntă industria alimentară și provocările cărora trebuie să le răspundă.